Tuesday, November 27, 2007

Hiina reis

Võtsin kätte ja bookisin tund aega täna hommikuks, et siia veits muljetada ja pilte üles panna.
Vend käis külas, oli väga chill, käisime Hiinas, olime Hongkongis, nüüd läks ta koju. Vist on kõik.

Vend jõudis 15nda hommikul Hongkongi, siis vaatas terve päeva niisama linna peal ringi, kuna mul olid loengud. Õhtul läksime rongia Shenzheni ning sealt edasi lennukiga Shanghaisse. Shenzhenis midagi eriti vaadata ei olnud, kuna olime seal ainult tunni või nii. Lennujaamas einestasime ja tõdesime, et isegi Hiinas on lennujaama-hinnad krõbedad.
Shanghais jõudsime läbi vihma ja raskuste lõpuks kell 2 öösel oma hostelisse - raskused tähedavad seda, et ei olnud sugugi kerge käte-jalgadega seletada taksojuhile, kuhu me minna tahtsime. Meil oli aadress küll üles kirjutatud kenasti, kuid ega need taksojuhid seal siis meie tähestikku tunne - ainult Hiina karaktereid ikka. Hostel oli puhas ja kena, suhteliselt hea asukohaga. Ainuke probleem oli see, et natuke jahe oli toas, kuna neil pole keskkütet või midagi sellesarnast seal.
Reede-laupäev veetsime Shanghai vaatamisväärsustega tutvudes ja poode kammides. Käisime Shanghai teleroni otsas, mis peaks olema 350m - vaade oli hea, kuid oleks olnud veel parem, kuid poleks nii udune/sudune ja vihmane olnud. Laupäeva õhtul käisime Hyatt'i hotelli katusel olevas baaris Cloud 9 - see oli kõigest 87 korrusel ja väidetavalt 360m kõrgusel; samuti väidetavalt kõige kõrgem baar maailmas. Seal baaris juhtusime kõrvallauas kohtuma ka ühe eestlasega - neiuga, kes oli seal oma boyfriendist mehhiklasega. Nalja sai. Ahjaa, seal baaris on veel selline asi, et kui sinna lähed, siis kehtestatakse miinimum-taks niiöelda: ühe inimese kohta peab vähemalt 200eeku kulutama. Aga see polnud raske - tegid kaks jooki ja su arve oli juba 220 isegi.

Pühapäeva hommikul läksime uuesti Shanghai lennujaama. Mitte et meil sinna väga oleks vaja minna olnud, kuid tahtsime kiirrongiga sõita - 431km/h. Sõitsime lennujaama, sõime seal hommikust ja siis tulime linna tagasi. Selle rongiga on kiirusrekord 501km/h, kuid tavaliselt üle 431km/h ei lähe. Vahemaa on 30.5km ja rog sõidab 7minutit ja 20 sekundit. Taksoga läks meil see vahemaa umbes tund aega. Tore. Pärast seda oli plaan 12 ajal rongi peale minna, et Hangzhousse sõita, kuid tuli välja, et rong läheb alles kella 4 aeg. Niisiis chillisime niisama veel Shanghais ringi ning õhtul Hangzhousse jõudes oli veits kahju, et varem sinna ei saanud minna: koht oli väga ilus. Hangzhou on Hiina number 1 sihtkoht siseturismis - seal on West Lake, mille ümber siis saab jalutada ja loodus nautida. Linn ise on suhteliselt turistilaks, poode täis ja nii, pole ka ime kui number 1 on.
Esmaspäeva hommikul lendasime Guangzhousse - linn on päris kena, vaatamist jätkub, kuid tundus mitte nii väga "elav" kui teised linnad.
Ja juba teisipäeva õhtul sõitsimegi rongiga tagasi Hongkongi. Rain läks kenasti oma hostelisse ja mina ühikasse.

Lõpetuseks: Shanghais elab 18.7 miljonit inimest, Hangzhous elab 6.4 miljonit inimest, Guangzhous elab 6.5 miljonit inimest, Hongkongis elab 6.9 miljonit inimest ja Tallinnas elab 0.4 miljonit inimest.

Harro said...

Ahjaa, see eesti tüdruk, keda Shanghais kohtasime, ütles, et mul on ilge aktsent juures eesti keelel. Mul nii et "mida?". Vend mul küll midagi aru ei saanud. Eks ma lihtsalt ole värdjaliku kõnega.

vainu said...

no selliseid asju on alati lihtsam võõra inimese käest kuulda.
aga need "sky lounge"id harilikult määravad jah mingi kulutusemäära ära, et inimesed seal ometigi niisama ei passiks. selline eliidi teema
ja muide, kui sa veel ei tea, siis teletorni restoran pandi kinni, nii et sinna sa oma välismaalastest sõpru/turiste enam viia ei saa

Harro said...

lugesin jah, et kinni pandi. jama värk, turistidele oleks ikka hea näidata olnud.