Wednesday, October 3, 2007

Tagasi reaalsuses

Võiks isegi öelda tagasi kodus. Nii imelik kui see ka ei oleks, kodus. Eile, kui Tiamonilt hakkasin tagasi Singapuri poole sõitma, mõtlesin endamisi "ohh, varsti saab taas oma voodis magada". Kuigi peab märkima, et see voodi, mis Tiomanil oli - SUPER. Nii pehme ja mugav. See selleks.

Olen kenasti tagasi. Pidin tegelt eile juba jõudma, kuid pühapäeval kui Tiomani saarele jõudsin ja nägin kui chill seal oli, siis otsustasin uurida, kui palju maksaks lennupileti vahetamine teisipäevalt kolmapäevaks. Kuna päeva vahetamine oli 300EEK, siis otsusatin seda ka teha. Ja mitte mingil juhul ei kahetse. Pildid riputasin ka üles. Enamjaolt lihtlabased turistikad. No mida või keda ma ikka pildistan kui üksi ringi trippisin. Mitte küll kõik päevad.

Mis võimalus on, et sa näed kedagi tuttavad Kuala Lumpuris, kus elab 1.8miljonit inimest? Tuleb välja, et mitte väga väikesed, kui lähed KL'i ühe suurima vaatamisväärsuse (Twin Towers - maailma kõrgeim kaksiktorn) juurde. Nimelt, sattusin kokku Holly ja Alexiga (mõlemad tüdrukud Inglismaalt, Bath'ist), kes samuti õpivad Hongkongis siinsamas, kus minagi. Suhteliselt koomiline ja ebatõenäoline, kuid siiski.

Ei oskagi midagi väga kirjutada. Sinagpur oli väga sarnane Hongkongile, kuid rohkem idamaine. Ses suhtes, et seal elab palju erineva päritoluga inimesi: araabasi, indialasi, hiinlasi, valgeid, musti. Põhimõtteliselt väga erinevad rahvused kõik koos. Kuid Hongkongis on siiski valdav osa inimesi hiinlased ja linnapilt ikkagi rohkem läänelik. Singapuris ööbisin sellises suhteliselt rotikas ühika-hostelis, kus oli 6 voodit ühes toas. Seal sain tuttavaks kahe sakslasega, kellega koos ka õhtul välja läksime pärast.
Järgmisel päeva õhtul istusin rongi peale, et sõita Kuala Lumpurisse. Öö veetsin kenasti rongis, polnud just kõige mugavam, kuid elamus omaette. Polnud kunagi varem rongis maganud. Või noh, olen maganud 10minti või nii teel Tallinnast Keilasse, kuid mitte nagu voodi ja värki.

Kuala Lumpur on aga märgavatavlt vaesem kui Singapur või Hongkong. Ka seal oli palju pilvelõhkujaid, kuid linna üldpilt on ikkagi selline, noh selline, vaesem. Mitmed, ok kaks, turisti informatsioonipunkti oli täiesti kinni, uksed kinni naelutatud, aknad puruks - mõtlesin, et mis kuradi värk siin toimub.
Pärast ööd 6es toas ja rongis, mõtlesin, et teen endale kingituse ja ööbisin 3tärni hotellis. Väga hea asukohaga ja kena sisustusega hotell oli.
Järgimise päeva hilisõhtul hüppasin bussi peale, et 6h pärast üles ärgata Mersing'us, kust läks praam Tiomani saarele pühapäeva varahommikul 7.30. Saarel ööbisin väikeses ridaelamu-hütis, rannast 50meetrit. Väga chill. Saar ise on u 140 ruut-km. Tagasi hakkasin tulema teisipäeva pärastlõunal ning Singapuri lennujaama jõudsin kell 12 õhtul. Lennuk väljus 06.40, niisiis sai mõnusasti lennujaamas pinkide peal lebotada parajasti 4h. Polnud kõige hullem. Selg valutas pärast väheke ainult.
Enamiku reisiinfot - a'la kus ööbida, kuhu minna, mida näha, mida teha - otsisin meie kõigi teada-tuntud kohast wikipeediast ja wikitravelist. Ja ei pidanud sealolevas infos üldse pettuma. Suhteliselt õige värk.

Aga jah, tore on Hongkongis tagasi olla, nagu ütlesin ennemastigi. Enne seda "puhkust" Malaisias tundus nagu ma oleksin siin Hongkongis väga pikal puhkusel. Kuid nüüd tundub nagu olen tagasi "kodus" või midagi ja et peab õppima hakkama.

over&out.
ps. Kuu aja pärast, kui siin kandis mussooni-hooaeg algab, siis pidavat Tiomani saar kuum sihtpaik olema surfarite seas. Tioman on muidu väga tuntud ka oma sukeldumispaikade poolest. Põhimõtteliselt kõik turistid, kes seal saarel viibisid peale minu (neid oli seal väga vähe), olid tulnud sinna sukelduma ja puhkama. Samas kui mina olin sinna läinud puhkama ja puhkama.

Anonymous said...

Mõtle! Vanasti olid Tallinn-Keila rongipoiss, nüüd oled Hong Kongi rongi poiss... ma ei tea mis mu point oli, ma tahtsin lihtsalt Hong Kongi rongi öelda.

Karin said...

kas reaalsusest ka uusi uudiseid tuleb?

Harro said...

reaalsus on nii igav :)

Karin said...

ses suhtes, et kui see reaalsus hong kongis on, siis ta ma arvan, et väga igav just olla ei saa :)

Harro said...

selles suhtes on sul tuline õigus.