Tuesday, September 18, 2007

17.september

Huhaa kõigile. Täna tegin suure sammu oma Hongkongi elus ja käisin McDonaldsis lõunatamas. Või peaksin ütlema - McCafe's. See mäkkar, mis meil siin lähedal on, ei meenuta mitte mingist otsast traditsioonilist mäkkarit: viisakad lauad, kristall-lühtrid, diivanid. Väga spets. Hinnad pole ka väga hullud - BigMac maksab u 36 EEKu.

Aga mida ma pole siiamaani päris korralikult aru saanud, on see, et miks kurat neil nii palju töötajaid/teenindajaid peab olema igal pool. No seda küll, et inimesed peavad kusagil töötama, kuid see, mis siin toimub, on väga ebaefektiivne. Toidupoes on nii, et näiteks lihaleti taga on miljon teenindajat (ok, 10) - põhimõtteliselt igal teenindajal on oma poolemeetrine lett. Ja see on nii igas poes. Näiteks seal, kust ma oma fotoka ostsin, oli nii, et kui ma küsisin teenindajalt mingit fotokat näha, siis ta mitte ei liikunud selle järele, vaid hüüdis teisele teenindajale, et "jou, ulata mulle see sealt".

Kallimates poodides on nii, et ukse peal seisab kaks-kolm inimest, kes ütlevad sulle "Tere tulemast" ja see ongi nende töö. Meil kooli kohvikus on mõned töötajad selle jaoks, et näidata, kuhu leti juurde minna oma toidu järele ja kus vabu kohti on enamvähem. Väga mugav, kuid ebaefektiivne peaks märkima.

Sain täna jälle squashis rämedalt pähe Johani (üks muhe rootslane) käest. Päris hästi mängib tüüp. Või siis lihtsalt mina mängin väga halvasti. Käisime täna Brandoniga (samuti muhe, kuid ameeriklane) kahes reisiagentuuris, et uurida Tiibeti kohta. Võimalik on, et läheme mingi aeg sinna, kuid kõik veel algstaadiums. Lihtsalt uurime hetkel veel.

Käisime õhtust söömas ühes kohalikus Hiina restoranis, päris maitsev oli, kuigi mitte väga odav, aga samas ka mitte väga kallis (Hongkongi mõistes)- 90 EEKi. Pildil vasakult David USA'st, Andreas Norrast, mingi murakas Eestist ja Andrew Hiinast.

3 comments:

kalviinexchange said...

hei,
ülikoolis on vahetusõpilasi umbes 100 ringis. Arnis väldib mind ja ei üritagi suhelda :) veider :))
Kuidas sul hiinlaste ja nendega läheb? Mul toanaaber on hiinlane, aga ta on ikka veider tüüp. Ta teeb ikka asju kuidagi omamoodi ja on siuke hästi humble/shy, ma ei tea, kuidas sul? :)

Fan Ta tervitab

Mart J said...

Kuule mida see Eesti murakas seal pildi peal teeb? Kuidas ta Hong Kongi sai?

Harro said...

Ma nüüd ei oskagi adekvaatset seletust anda sellele küsimusele.