Friday, September 7, 2007

The doors are closing, please stand back from the doors...

Selle naise hääl jääb küll igavesti meelde, kui igas peatuses teadeanne kõlab metroos.

Käisin täna Hiina viisat taotlemas. Kaks tundi ootasime järjekorras Jimiga, kuid lõpuks saime tehtud. Kahjuks ei saanud multiple-entry viisat teha, kuna meil ei ole Hongkongi ID-kaarti, seega pidime leppima double-entry viisaga, mis peaks kehtima kuni aasta lõpuni. Väga palju ei maksnudki - 220HKD ehk 335EEK. Natuke oleneb, millisest riigist sa pärit ka oled. Mina ja Jim (Austraalist) maksime mõlemad 220HKD, kuid näiteks ameeriklased peavad 780HKD maksma. Õige kah - kui teistel on raske Ameerikasse saada, siis maksku rohkem, et mujale saada.

Sain oma ainetega enamvähem kõik korda. Enamvähem tähendab seda, et saatsin igaks juhuks ained oma koduülikoolile ka, et nad üle vaataks. Kuigi nad ütlesid, et ma võin ükskõik mida võtta - peaasi, et ei oleks kordamine ja oleks seotud majandusega. Ained, mida ma võtan praegu on järgmised: Principles of Option Pricing, Advanced Security Trading and Portfolio Management, Business Environment in China, Economies of Hong Kong and China, Mergers and Acquisitions, ja Mandarin for Non-Chinese Speakers.
Nüüd loodan ainult, et SSE Riia lepib nendega ja et nõustub suhtega 1:2 mu ainepunktid siit üle kandma. Siis on kõik bueno.

Praeguse seisuga plaanime minna Hiina 2 nädala pärast, nii umbes 10 päevaks või isegi rohkemaks, kuna 1. oktoober on rahvuspüha siin, seega vabad päevad. Plaanime, tähendab seda, et Jim, Tim, mina ja mõned veel võibolla. 1. oktoober peaks olema National Day of China ning nagu ma hiinlaste käest kuulsin, siis nemad ültevad selle kohta lausa 'Chinese Christmas'. Kuigi enamik hongkonglasi, kellega ma sellest rääkisin, et teadnud sellest jõuluvärgist midagi.

Aga ok. Ma nüüd alla muru peale jaurama.

1 comment:

vainu said...

Päris huvitavad ained sul, eriti "Advanced Security Trading and Portfolio Management". Ikka ädvaansd teema. Ja see ülevõtmiste teema kah, see peaks seal aasias vist hetkel üleüldse tähtis ja popp teema olema. Eks ma nüüd tean kelle poole pöörduda kui kunagi kuskil investeerimispangas koristajaks tahaks hakata.
Aga eks me siis ikka jääme lootma, et sa selle õpingute värgiga väga üle pinguta, jõuad ikka muudki teha.