Sunday, September 2, 2007

laupäev, 1.september

No tegelt on mul juba 2.september, kuid teil enamikul on 1.september.

Nii palju siis kõikidest nendest plaanidest, mis mul eile olid :) Thai restorani ma ei jõudnud, jäime lihtsalt siia ühikate vahele muruplatsi peale õlut jooma ja niisama chillima. Ma ei tea, kas ma olen seda juba maininud, vist mitte, aga põhimõtteliselt iga päev kogunevad väga paljud vahetusõpilased ühikatevahelisele muruplatsile, et chillida, juttu rääkida, noh teate küll - sotsialiseeruda. Igatahes, sellised õhtused jutuajamised on teinud õhkkonna väga sõbralikuks: käid seltskonnast seltskonda ja muljetad kõigiga (järgmine päev muidugi ei mäleta täpselt, mis kellegi nimi oli, aga siis ongi uus põhjus uuesti rääkimiseks). Nädala alguses oli põhimõtteliselt nii, et kui kooli peal nägid kedagi mitte-kohalikku, siis teadsid, et võid temaga vabalt juttu minna rääkima, kuna väga suure tõenäosusega on tegemist samuti vahetusõpilasega. Nüüd on juba enamvähem nii, et olen nägupidi vast enamiku ära näinud, kuid kõigi nimed küll meeles ei ole.

Pärast väikest õlle ja chilli läksime veel linna, Lan Kwai Fong'i. See on Hong Kongi baari-, klubi- ja restoranipiirkond. Tegelt, Lan Kwai Fong on rohkem selline turisti-baaripiikond. Selles suhtes, et kohalikud käivad pigem Wan Chai's - seal on baarid ka natuke odavamad. Aga noh, kohalikud ei käi üldse eriti väljas - kui mõni kohalik ütleb, et lähme teeme mõned joogid, siis üldjuhul nad joovad mahla või midagi sellist. Eile kui väljas käisime, siis jõi üks hiinlane väikse õlle ära - ta läks näost täiesti punaseks nagu oleks allergia. Aga eks need hiinlased ongi nõrgad. Või noh, saate aru küll.

Siis kui me oleme siin muru peal chillinud õhtuti, siis me ikka kutsume hiinlasi ka meiega ühinema: huvitav kuulda, mis nad räägivad. Hiinlaste inglise keel on ikka suht madalal tasemel. Hong Kongis osatakse kindlasti rohkem inglise keelt, kuid ma eeldasin, et isegi paremini, võttes arvesse fakti, et inglise keel on Hong Kongil üks riigikeeltest. Niiet jah, mõndadest putkadest ostes ei saa tihtipeale inglise keelega üldse hakkamagi.


Hiinlastest rääkides, siis nägin just hetk tagasi oma toakaaslast esimest korda: ta nimi on Faan, ja tema inglisekeelne nimi on Mario (nad siin enamik valivad endale inglisekeelse nime lihtsalt, et lahe olla). Päris normaalne tüüp tundub olevat. Pärit Pekingist. Õpib teisel aastal mingit insenerivärki. Hong Kongis on ta tegelt olnud juba kolm aastat, kuid kui hiinlased tahavad Hong Kongi õppima tulla, siis nad peavad aasta niiöelda eelkoolis käima, 'foundation year'. Ehk siis jah, aasta oli seal, ja nüüd aasta on bakalaureust õppinud. Kõige jamam tema suhtes on vist see, et ta suitsetab. Noh sesmõttes, et haiseb siin kõrval mul.

Kui ma küsisin, et mis sporti sa ka teed, siis ta vastas, et eriti mitte midagi, ma mängin telekamänge väga palju ja siis näitas ette oma Playstation 3'e, X-Box'i, Nintendo ja rääkis, kui hull ikka mängida on. Nagu ta ingliskeelne nimi ka mõista annab, on ta üks lemmikumaid mänge Super Mario :)

No ma julgeks väita, et vaesest perekonnast see poiss pärit ei ole, võttes arvesse Hiina elatustaseme ja nii. Tüüp sättis üles oma 19-tollise plasmaekraani, IBM T60'e, laserprinteri, möllud, kogu komplekt ma räägin.


Aga see Tai restorani plaan ei olnud ainuke, mis mul viltu vedas. Nimelt, rääkisine üleeile, et lähen täna Hong Kongi cultural tourile, jah? Juhtus aga nii, et ma magasin selle sisse :) 9.45 oleks pidanud kooli ees olema, kuid ma ärkasin alles 9.40 üles. Jooksin, mis ma jooksin, kuid selleks ajaks kui ma sinna jõudsin oli buss juba plehku pannud. Õnneks, ei jäänud ma tuurist aga ilma. Hong Kongi linnatuur pidi lahkuma pool tundi hiljem ehk siis 10.15 paiku - alguses olid ka kõik kohad seal täis, kuid just nagu mina ei jõudnud 9.45ks kohale, ei jõudnud mõned 10.15ks kohale. Ehk siis sain kenasti oma kultuurituuri piletiga minna linnatuurile. Käisime peamiselt Hong Kongi saare peal ringi - Stanley turul ja rannas, kesklinnas, Lan Kwai Fong'is, kuulsuste avenüül (see on nagu Hong Kongi Hollywoodi tänav, kus kõikide ägedate kohalike filmistaaride nimed on tänavale kirjutatud; ja siis seal on suur Bruce Lee kuju ka), ja Victoria tipus. Victoria tipp on Hong Kongi saare kõige kõrgem tipp - 552meetrit. Hong Kongi kui riigi kõige kõrgem tipp asub Uutel Asumaadel (New Territories), ja selle kõrgus on 958meetrit.

Selline on siis vaade Victoria tipult Hong Kongi peale. Põhimõtteliselt on minu ühikahooneid ka näha seal väga kaugel pildi keskel mägede ees.


Kohaliku söökla - Homey Kitchen - söögid hakkavad juba liiga tuttavaks muutuma. Õnneks järgmine nädal, kui kool algab, olen vast rohkem kooli läheduses ja seal kõvasti söögikohti. Kool on põhimõtteliselt ühendatud tunneli kaudu suure 6korruselise kaubamajaga. Niiet jah, midagi leidub. Koolis endas on ka väga mitu söögikohta, ja hinnatase on selline odavapoolsem - korraliku lõunasöögi saab 40krooni eest.


Ok. Magama ära.

4 comments:

vainu said...

hah, ta oleks võinud endale eesnimeks Super valida. oleks veel lahedam olnud

Sander said...

Kui mõni nimi on lahe, siis seda on kindlapeale Mario. Hell yeah! MARIO!!!!!

Mart said...

Kurat, kallis ma ütlen. Katsu see hiina viisa saada, millega võid mitu korda siseneda. Siis saad sealt odavaid asju. Mario on jah hea nimi võrreldes Exceliga, kes oli meie sõber hiinas. Kutsusime teda Office`ks. Ja muide...ära arva et hiinlased nõrgad on...nad viina alla 50 kraadi ei tee ja Yunnanis nägime nii mõndagi sõprade toel koduteed astumas. Ehkki need olid tegelt vist tiibetlased... hea küll..ma loen nüüd järgmised postitused ka läbi...ära ette ütle, mis tuleb...

Kadri said...

harro, seda oled näinud: http://youtube.com/watch?v=rwKOYqMmhow ? :)