Tuesday, September 4, 2007

teine koolipäev

Järjekordne koolipäev, järjekordse kursuse "droppimine" ja uue otsimine. Ei olnud lihtsalt üldse mitte kohe huvitav ja kõik teada värk (jajah, ma ei tulnud siia ainult reisima ja pidutsema). Kursustest üleüldiselt on mul kõik enamvähem olemas, kuid väike probleem tekkis nüüd mu koduülikooliga, SSE Riiaga. Meil erinevad ainepunkti süsteemid kahel koolil - SSE Riias on ECTS süsteem, kuid siin on mingi kohalik süsteem. Ja SSE Riia tahab mulle vähem punkte nende ainete eest anda, mis ma võtan siin, kui mina tahaksin, et nad annaksid. Näiteks tüübid Copenhagen Business School'ist saavad oma ainepunktid üle kanda suhtega 1:2 ehk siis 15 kohalikku punkti on 30 ECTS'i. Kuid SSE Riia tahab teha 1:1,6 ehk siis 15 Hong Kongi punkti on 24 ECTS'i. Aga ma saatsin nendele pika seletava kirja, mis ehk toob asjale selgust. Ses suhtes, et enamik Euroopa koole kannab puntke üle suhtega 1:2.

Ema küsis mul päris mitu küsimust mu elu kohta Hong Kongis ja arvas, et äkki teised on ka huvitatud, niiet ma siis vastan neile:
Enne Hong Kongi tulekut määrati mulle niiöelda "buddy" või tugiisik, kes mind aitama peaks kui mul midagi vaja. Olen teda ühe korra vist näinud koolis, kuid meili/msn'i teel suhlteme rohkem. Õnneks mul väga suuri probleeme pole olnud, niiet pole teda väga vaja läinud.
Avasin kohalikku arve ka siin, niiöelda deposiitarve. Ehk siis ma saan automaadist raha välja võtta, kuid maksta ei saa kaardiga. Hea seegi - ei pea oma miljoneid padja all hoidma enam.
Magamisega enam probleeme ei ole. Saan ilusti magama (tavaliselt väga hilja) ja hommikul ärkan ilusti üles. Imelik on see, et ma olen viimastel päevadel ise üles ärganud pärast 6h magamist (ehk võibolla siiski on mul probleeme magamisega). Aga vähemalt väsimust ei ole.
Vahetusõpilasi peaks olema 300 ringis, neist umbes 100 Hiinast ehk siis umbes 200 mitte-hiinlast. Nendest 200 mitte-hiinlasest on umbes pooled majandusteaduskonnas ehk siis samas, kus minagi. Majandusteaduskonnal on küll päris mitu eriala (turundus, ärindus, personalijuhtimine jne), kuid üldjuhul on igal kursusel, mis mul on, ka kuraditosin teisi vahetusõpilasi. Näiteks kursusel "Economies of Hong Kong and China" on kokku 30 vahetusõpilast, kuid kursusel "Option Pricing" on 3 vahetusõpilast (sellel ainel ainult 25 kohta ka muidugi).
Nendest 200 mitte-hiinlasest vahetõpilasest on umbes pooled tüdrukud ja pooled poisid, kuid millegipärast tundub, et poisse on rohkem. Tüdrukud on võibolla kodusemad/ühikasemad rohkem.
Kohalikust köögist võibolla niipalju, et ühika söökla hakkab juba võibolla liiga tuttavaks saama, kuna maitseained suht samad. Kuid koolis on ka 3 erinevat söögikohta. Kõige suuremas on nii, et on üks suur menüü ja kassa, ja pärast äramaksmist lähed vastava leti äärde ja saad oma toidu kätte. Niiöelda 7 erinevat kööki või midagi. Aga eks nad kõik on riis/nuudel+liha.

Olen nüüd kaks päeva käinud squashi mängimas. Päris paljud vahetsõpilased mängivad squashi, niiet kaaslasi leidub. Juba plaanitakse teha squashi-turniir ka oktoobri alguses. Kuulsin, et 30 tüüpi oli enda enamvähem nõusoleku andnud juba. Auhind pidavat olema see, et võitja lipp maalitakse kõikide kaotajate näolapile ja siis lähme õhtul välja. Kahjuks tundub, et Eesti lipp see olema ei saa. Aga kes teab.


Eile käisime Tai restoranis söömas päris suure seltskonnaga. Siin ka mõned pildi sellest.
Esimesel pildil on ka mind näha vasakul ääres. Minu kõrval (seljaga meie poole) on Jim ja tema kõrval halli särgiga on Tim (nagu arvata võib on nende täisnimed tegelt James ja Timothy).


Siin pildil on vasakult esimene James Inglismaalt Leedsist, siis Chris Taanist. Laua otsas istub Revna Türgist (jah Karin, Türgist) ja temast vasakul on Annelies Belgiast.
Paremal näeb Timi riisi näksimas ja tema kõrval Sophie, samuti Austraaliast.
Mõned läksid pärast veel edasi klubisse ka, kuid me tulime viimase metrooga ühikasse ära, viskasime paariks tunniks veel murule lebosse ja siis magama.
Ok, sai pikk jutt - oli lihtsalt aega. Tervitused Eesti ja Lätti.

3 comments:

Karin said...

ah et türgist? mul on nagu tunne, et olen sellest riigist midagi kunagi kuulnud. jube tuttav millegipärast ;)

ja peaks mainima, et sa oled tublim bloggerdaja kui mina. well done! keep up the good work! :)

Janar said...

ära jaura, harro, elu ainuke võimalus 30 inimest aasias eesti lippudega ära ristida, siukest võimalust ei tohi kasutamata jätta!

Mart said...

Kas sul siis eestist visa ei olnud kaasas, et kaardiga maksta ei saa?! Kurss soodne ja mingit erilist protsenti ka ei tulnud. Meil tagasi tulles olid rahad läbi ja siis triikisime mu visa. Mingi tudengikrediidiga, aga kõik toimis hästi.